Nakladatelství PORTÁL vyhovuje 369 titulů.

100 AKTIVIT PRO VÝUKU ANGLIČTINY

100 AKTIVIT PRO VÝUKU ANGLIČTINY

Práce s průřezovými tématy, globální výchova, rozvoj kom.dovedností

Cena: 269 Kč

100 HER PRO ROZVOJ SEBEDŮVĚRY A SOCIÁLNÍCH KOMPETENCÍ

100 HER PRO ROZVOJ SEBEDŮVĚRY A SOCIÁLNÍCH KOMPETENCÍ

Důvěru v sebe sama a ve své schopnosti si dítě buduje tím, že mu opakovaně dáváme pocítit, že je šikovné, zvládá věci kolem sebe… I rozvoj sociálních kompetencí stojí a padá s tím, jak k dítěti přistupují „jeho“ dospělí. Je dobré, pokud má dítě možnost v bezpečném prostředí „trénovat“ důležité dovednosti, z nichž sebedůvěra a sociální kompetence rostou. Ve školce se dítě učí vnímat své právo na respekt a povinnost chovat se s respektem k druhým a vyjadřovat své pocity a stát si za nimi. Dále buduje schopnost otevřeně a jasně zastávat vlastní názor, i když ostatní mají názor opačný, a zároveň respektovat názor druhých. Sebedůvěra a sociální kompetence mu pomáhají setkávat se s druhými lidmi otevřeně a uvolněně, férově vyjadřovat kritiku a snášet kritiku vlastní osoby, vyjadřovat svá přání a potřeby a dokázat říci ne.

Cena: 199 Kč

101 TIPŮ PRO RODIČE DĚTÍ S AUTISMEM

101 TIPŮ PRO RODIČE DĚTÍ S AUTISMEM

Záchvaty vzteku, nezvyklé reakce na běžné situace nebo komunikační problémy, to jsou úkoly, které rodiče dětí s autismem řeší každý den. Děti s autismem chápou běžné situace jinak než jejich vrstevníci, jejich smyslové vnímání je odlišné, a od toho se také odvíjejí jejich nezvyklé a někdy velmi intenzivní reakce. Rodiče dětí s autismem a samozřejmě děti samotné pak zažívají stres, který lze vhodným přístupem eliminovat. Autorky se věnují především problémům souvisejícím s takzvanou autistickou triádou, tedy problémům s komunikací, sociálními dovednostmi a chováním.

Cena: 299 Kč

120 CVIČENÍ PRO DOBROU POSTAVU

120 CVIČENÍ PRO DOBROU POSTAVU

Cvičení je prevencí kardio-pulmonárních chorob, prostředkem k zachování fyzické ohebnosti a odolnosti a vůbec pomáhá k udržení dobré tělesné i duševní kondice. Kniha představuje vyzkoušený a úspěšný program každodenních deseti- až patnáctiminutových cvičení rozvržených na dobu jednoho měsíce, rovnoměrně procvičujících a zpevňujících všechny části těla. Autorka nabízí čtenářům dvě možnosti využití programu. Řízenou metodu, kdy se každodenní cvičení provádí tak, jak je popsáno v publikaci a každý měsíc se mění nabízené varianty, a osobní metodu, při níž si každý do denního programu vybírá cviky podle svého, například na procvičení určité tělesné partie, a jiná cvičení vynechává. Jednotlivé cviky jsou podrobně popsány a jsou doplněny nákresem a vysvětlením, proč tento cvik cvičit, jak při cvičení dýchat, kolikrát cvik opakovat a jaký zvolit rytmus, a jaké mohou být jeho varianty. Cvičení jsou doplněna krátkými testy týkajícími se dietetiky a zdraví.

Cena: 245 Kč

88 VĚCÍ, KTERÉ BYSTE MĚLI STIHNOUT SE SVÝM DÍTĚTEM, NEŽ VYLE

88 VĚCÍ, KTERÉ BYSTE MĚLI STIHNOUT SE SVÝM DÍTĚTEM, NEŽ VYLE

Kniha dvou úspěšných německých spisovatelů vychází z jednoduchého, ale často nedoceňovaného faktu: silné a důležité vzpomínky na dětství, které nás často formují na celý život, se nezřídka vážou ke zdánlivě docela obyčejným událostem a zážitkům. Někdo nám ale tehdy věnoval svůj čas, a my jsme na to nikdy nezapomněli. Tento rodičovský rádce je napsaný uvolněným tónem a poskytuje 88 osobních tipů a impulzů dvou zkušených otců, jak (a kde) takové nezapomenutelné zážitky dětem zprostředkovat. Nejde přitom zdaleka jenom o „akci“, ale často o zdánlivě banální a všední věci, z nichž se však může stát něco mimořádného. Věci, jež významnou měrou přispívají k vytvoření pevné vazby mezi rodičem a dítětem a k dětskému pocitu jistoty a bezpečí a rodičům připomenou, jaké to bylo, když byli ještě dětmi, po čem toužili a co chtěli s vlastními dětmi dělat jinak. Vyšlo v pěti vydáních. Z obsahu: Postavit něco, co plave. Naučit se důstojně prohrávat. Krást třešně. Hádat se. Improvizovat. Loučit se. Šířit strach a hrůzu. Hrát na hudební nástroj. Trénovat občanskou neposlušnost. Vymyslet si tajný jazyk. Společně si číst. Hodit se do gala. Dělat nepořádek. Povídat si o lásce. Naučit se ocenit luxus. Poslouchat náročnou hudbu. Čekat. Psát si dopisy. Zachránit svět. Hans Rath vystudoval psychologii, filozofii a germanistiku. Je úspěšným autorem a scénáristou. Žije v Berlíně. Edgar Rai vystudoval hudební vědu a anglistiku. Pracoval mimo jiné jako scénárista, trenér basketbalu, sbormistr, řemeslník a on-line redaktor. Od roku 2001 je spisovatelem na volné noze. Žije také v Berlíně.

Cena: 279 Kč

99 HER PRO TRÉNINK MOZKU

99 HER PRO TRÉNINK MOZKU

Lidé si rádi hrají v každém věku. A právě v seniorském období může znovuobjevování vlastních hravých a kreativních možností dosáhnout zcela nových kvalit. Schopnosti a vlohy, které v každodenním životě přicházejí zkrátka či s postupujícím věkem ochabují, lze totiž při hře zažívat a rozvíjet zcela novým způsobem. Společné herní aktivity nerozvíjejí pouze tělo a ducha, ale vnášejí do života i radost a vyrovnanost. Kniha předkládá 99 herních nápadů, určených pro skupiny seniorů, které lze realizovat snadno a bez složitých příprav. Témata sahají od seznamovacích her přes logické hádanky a cvičení na koncentraci až po hry podporující tělesnou zdatnost a pohyblivost.

Cena: 199 Kč

A PAPOUŠEK HLEDÁ SVŮJ ZELENÝ KLOBOUK

A PAPOUŠEK HLEDÁ SVŮJ ZELENÝ KLOBOUK

Pohled na svět dětskýma očima se střídá s představami o tom, co by hlavní hrdina dělal a jak by se choval, kdyby byl dospělý, přičemž fantazii se meze rozhodně nekladou.

Cena: 275 Kč

ABSORBUJÍCÍ MYSL

ABSORBUJÍCÍ MYSL

Povrchní vykladači někdy tvrdí, že základem montessoriovského přístupu je ponechat dítěti naprostou volnost a nikterak ho neomezovat. Každý, kdy takovýto přístup na dětech vyzkoušel a je schopen objektivně hodnotit výsledky, dojde k závěru, že samotná volnost a neomezování vedou u dítěte k sobectví, k neschopnosti přizpůsobit se a později i k nerespektování pravidel lidského soužití. Svoboda a volnost však opravdu jsou ve výchovné a vzdělávací koncepci Montessori klíčovými pojmy. Jejich uplatňování ovšem musí být cílené a systematické. Rozhodujícím faktorem je rozpoznání činností přirozených, vedoucích k rozvoji osobnosti, od činností deviantních, vedoucích k destrukci nebo tyranizování okolí. Naprostá svoboda platí jen u činností přirozených. K těm je dítě nutno přivést, a to vůbec není jednoduché. Svoboda typu: „Běž si něco dělat, já mám teď práci!“ je asi stejně užitečná jako bezdůvodné šikanování dítěte. Dítě chce totiž většinou pracovat s námi anebo podle nás. Jenom proto, že je pomalé a méně zručné, mu to obvykle nechceme umožnit. Dáme mu svobodu ve sterilním prostředí, kde příležitost k přirozeným činnostem samo nedokáže najít. Maria Montessori (1870–1952) byla všestranná italská pedagožka, filozofka a vědkyně. Je známa především svými novými pedagogickými metodami. Vystudovala medicínu, filozofii a psychologii, zabývala se antropologií, biologií a pedagogikou.

Cena: 379 Kč

ABY NÁS TO SPOLU BAVILO CELÝ ROK

ABY NÁS TO SPOLU BAVILO CELÝ ROK

Kniha nabízí témata, která autorka zpracovala do jednotlivých projektů. Vytvořila je na základě prožitků dětí a vycházela přitom z příběhů a pohádek, písniček, říkadel, hádanek i z běžných situací. Inspirována jsou například divadelními představeními nebo vzájemnou spoluprací, která mnohdy přichází i od dětí samotných či od jejich rodičů. Každý projekt nabízí inspiraci v literárním textu, z něhož vycházejí hry, tvořivé aktivity, společné rozhovory a další činnosti. Miroslava Baxová je učitelka mateřské školy. Řadu let se věnuje loutkovému divadlu.

Cena: 249 Kč

ADHD A ADD V DOSPÍVÁNÍ

ADHD A ADD V DOSPÍVÁNÍ

Představa o tom, že děti s ADHD nebo ADD ze své poruchy vyrostou, je bohužel lichá, poruchy pozornosti s hyperaktivitou nebo bez ní svého nositele provází po celý život. A život s ADHD nebo ADD může být velmi komplikovaný. Hyperaktivita nebo hypoaktivita, impulsivnost, neschopnost se delší dobu koncentrovat a další obtíže spojené s těmito poruchami mohou vést i k dalším obtížím. Mladí lidé s ADHD častěji páchají trestné činy, lidé s těmito poruchami mají obtíže v partnerských vztazích a vyskytuje se u nich problematické sexuální chování. Častěji také trpí depresemi či úzkostmi. Mívají také obtíže dokončit školu. Kniha nabízí velmi fundovaný, zkušený pohled pedagožky, která s mladými lidmi s těmito poruchami pracuje. Autorka zařazuje příběhy mladých lidí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou nebo bez ní a ilustruje na nich nejrůznější obtíže, s nimiž se dospívající s ADHD a ADD potýkají. Doporučuje postupy, které jsou ozkoušeny v praxi. Nijak ADHD a ADD nedémonizuje, jak se někdy stává.

Cena: 249 Kč

Stránka: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  z  38

 
Vyrobil: Kašpárek